По думите му съоръженията са преместваеми и с тях се картографират местата в града, където статистически стават най-много нарушения на скоростния режим.
На базата на данните вече са определени 8 локации, където ще се монтират новите камери за скорост. Те автоматично ще регистрират номерата на автомобилите на нарушителите и ще им се изпращат актове, допълни Петров.
Местата са по основните булеварди – Околовръстното шосе, бул. „България“, „Черни връх“, „Сливница“ и др.
Предвиждат се и промени в Наредбата за организиране на движението по пътищата с пътни светофари. Към момента в нея още не е разрешено мигащото зелено, което е за София.
„По-голямата част от светофарите в столицата работят на гъвкаво управление. Т. нар. таймери не са регламентирани и те могат да бъдат използвани на по-малки и стари, квартални кръстовища с по-слаб трафик“, заяви още Димитър Петров.
„Броячите и преди промените в наредбата, които се предлагат, бяха така заложени. Те обаче не могат да бъдат използвани на местата, където имаме т. нар. гъвкаво управление. При него всъщност зеленият и червеният сигнал се променят динамично на базата на датчици, които подават данни в реално време за натоварването по различните клонове на кръстовището. На практика този таймер не знае какво да покаже, тъй като не е фиксирано примерно зелено през следващите 30, 20 или 15 секунди“, допълни той.
Заради непрекъснатия анализ от датчиците за потока от автомобили, в рамките на 10 минути може да има 10 различни цикъла на светофара.
Повечето специалисти подкрепят мигащия зелен сигнал на светофара, защото реално повтаря функцията на таймера и предупреждава водача, че ще се смени сигнала, но го прави много по-защитено, тъй като това е пряка функция на контролера и отделно се вижда на много по-голямо разстояние.
Последни коментари