Дългогодишната съвместна работа по различни проекти мотивира Георги Врабчев и Йордан Петков най-сетне да създадат собствено студио за аудио-визуални продукти. | Снимка: Елена Ненкова
2024 г. е белязана от две ключови събития за режисьорите Георги Врабчев и Йордан Петков – двамата най-сетне решават да създадат съвместно студио за аудио-визуално съдържание и реклама и стигат до най-големия си клиент досега – гиганта в гейминг индустрията Tencent.
На 4 октомври 2011 г. в тогавашната зала „Арена Армеец“ текат финалните надписи на „Шменти Капели“ на Иван Митов. Тогава се появява името на Георги Врабчев – главното действащо лице зад специалните визуални ефекти на филма по сценарий на Влади Въргала. Тогава Врабчев не подозира, че участието му в този проект ще се окаже съдбоносно, защото ще го отведе до бъдещия му партньор – фотографа Йордан Петков, и най-голямата гейминг компания в света с пазарна капитализация от 3.82 трлн. долара – Tencent.
Всичко започва с едно писмо. В началото на тази година Георги Врабчев получава имейл с предложение да заснеме кратък филм от снимачна площадка. Това би трябвало да е нещо напълно обичайно за един оператор, режисьор и фотограф с дългогодишен опит, но Врабчев обръща внимание на подателя – базирана в Сингапур компания. „В личния ми уебсайт е цялото ми портфолио, но всичко беше на български и трудно бих се реализирал извън страната. Когато в един момент се свързаха с мен от Сингапур, първоначално реших, че е фишинг атака. Тук обаче въпросите бяха много конкретно поставени. Явно наистина имаха интерес и реших да дам повече информация – какви са възможностите за реализиране на проекта, с каква техника разполагам“, разказва Врабчев, който решава да поеме дълбоко дъх и да скочи.
Няколко месеца по-късно – през юли, Врабчев се приземява на снимачната площадка в Ten Dots в София – първото виртуално продуцентско студио на Балканите, където гейминг разработчикът Level Infinite иска да заснеме виртуалния си панел за тазгодишното издание на Gamescom – най-голямата конференция в света на видеоигрите.
Базираната в Сингапур Level Infinite е основана през 2021 г. като дъщерно дружество на Tencent Games. В портфолиото ѝ попадат големи заглавия като „Honor of Kings“, която е генерирала приходи от близо 4.5 млрд. долара от пускането си през октомври 2015 г. Задачата на Врабчев е да направи кратък филм „Зад кадър“, който включва и интервюта със създателите на играта по романа на Франк Хърбърт „Дюн“. Да имаш в портфолиото си клиент като Level Infinite е на първо място престиж и огромна отговорност, но също така и сбъдната мечта.
Още от дете Георги Врабчев (51 г.) има огромна страст към киното. Мечтае да стане режисьор или оператор, но семейството му има други планове за него и го насочва към архитектурата – логичния кариерен път за едно момче, което умее едновременно да рисува добре и да решава сложни математически задачи. Врабчев кандидатства няколко пъти, преди да бъде приет в специалност „Архитектура“ в Университета по архитектура, строителство и геодезия, където по време на следването си започва да се занимава с компютърна графика. Това се оказва най-близката среща с киното. Искрата пламва отново и след завършването си Врабчев решава да захвърли дипломата си и да гради кариера в киноиндустрията, създавайки студио за компютърна анимация, където прави специални ефекти за филми. Именно това го отвежда до снимачната площадка на „Шменти Капели“. „Много често трябваше да обяснявам на операторите какво искам да направят, за да мога по време на постпродукцията да добавя специалните ефекти. Хванах камерата и 15 години не я пуснах“, разказва Георги Врабчев.
Работата с Влади Въргала го отвежда до малко студио в „Гео Милев“ през 2012 г. Новият проект – реклама на лекарствен продукт. Врабчев отговаря за компютърната графика, а освен това е режисьор и оператор по време на снимките. Студиото се оказва собственост на фотографа и режисьор Йордан Петков. „Влади каза: „Искам да те запозная с едно момче, той е много добър. Ще направи анимацията към тази реклама“. Георги беше доста уверен и знаеше точно какво прави. Почувствах се страшно спокоен в неговата компания и затова започнах умишлено да го търся за други проекти“, казва Йордан Петков.
В следващите години пътищата им започват да се пресичат все по-често и идеята за съвместен бизнес се ражда напълно естествено. Така преди около 4 години Врабчев и Петков започват да градят бранда BaseBG – новата опаковка на дългогодишната им съвместна работа. Студиото за фотография, видеопродукция, постпродукция и компютърна графика (CGI) официално става факт в началото на тази година – точно навреме, за да посрещне голямото предложение от Tencent. „Може би изглежда странно – правим едно и също нещо и би трябвало да сме конкуренция. Това обаче беше една от най-добрите крачки, които предприехме, защото обединихме усилията си и можем да достигаме до по-голям набор от клиенти“, категоричен е Врабчев. Двамата се оказват перфектният екип, който може да създаде качествен визуален продукт, но едновременно с това може да проектира и цяла сграда. Защото също както своя партньор, преди години Йордан Петков избира да прибере грижливо дипломата си като геодезист в шкафа и да преследва своята страст – киното.
Историята ни връща към 1994 г., когато Йордан Петков (48 г.) все още е ученик в строителния техникум в Пловдив. Логичната следваща стъпка за едно момче, което завършва паралелка „Геодезия“, изглежда някогашният ВИАС (днес УАСГ), където Петков да продължи образованието си и да започне да гради кариера. Само че, също както своя партньор, Петков не прави логичния избор. По онова време сестра му работи в екипа на една от националните телевизии и от дете Петков има щастливата възможност да се докосне до магията на живия ефир и камерите. Така няколко години по-късно решава да смени посоката и, вместо във ВИАС, се озовава в Югозападния университет, където записва специалност „Режисура“. В годините след дипломирането си Петков работи по редица проекти – телевизионни предавания, документални филми и реклами. Междувременно става и официалният фотограф на Българския олимпийски комитет – нещо, което му дава възможност да запечата големите успехи на българските спортисти по време на Олимпийските игри в Париж.
Всяка една стъпка в кариерата му го води все по-близо до бъдещата му среща с Георги Врабчев – партньорство, което ще продължи в следващите повече от 10 години. 2024 г. се оказва преломна за екипа, който най-сетне решава да предложи на пазара съвместна и качествена услуга. Петков и Врабчев се надяват, че BaseBG и брошката в портфолиото в лицето на Tencent ще им отвори много врати занапред. А най-големият урок, който са получили като екип? Че за големите постижения се изисква много труд и много смелост. „Страхът от новото ни ограничава. Не трябва да се плашим да предприемаме нови крачки. Ако аз не бях захвърлил дипломата си по архитектура, щях да живея живот, който не искам“, казва Георги Врабчев.
Текстът е от рубриката “Уроците на 2024”, чрез която ви срещаме с популярни български предприемачи, бизнесмени, продуценти, спортисти, които поглеждат назад, за да направят своята равносметка на отминалата година и да споделят уроците, които са научили.
Forbes.bg
Последни коментари