Кампанията „Черен петък“ традиционно се провежда през последния петък на ноември, но напоследък все повече магазини започват много по-рано с намаленията като „Черен уикенд“ или дори „Черна седмица“.
Експертите от Комисията за защита на потребителите вече правят мониторинг на цените преди намаленията с цел да установят случаите на фалшиви намаления, при които търговецът повишава цените седмици преди „Черен петък“, за да обяви драстични намаления в дните на промоцията.
Какво е важно да знаят потребителите?
За да не бъдат разочаровани от „Черен петък“, потребителите трябва да спазват някои важни правила:
Планирайте предварително покупките: Направете списък на продуктите, които искате да купите и изследвайте цените им преди намаленията Така ще знаете дали отстъпките са реални.
Внимавайте за нереално примамливи оферти: Няма причина цените на един и същ продукт в един онлайн магазин да са в пъти по-ниски отколкото са в останалите магазини.
Четете условията на промоциите: Дали офертите важат за определено време или до изчерпване на наличностите, за кои артикули важат отстъпките, необходимо ли е да се въвежда промо код и др.
Пазарувайте онлайн предпазливо: Внимавайте за фалшиви сайтове и винаги проверявайте сигурността на страницата, преди да въведете лична информация или данни за кредитната си карта. Зачестяват жалбите от измамени потребители, закупили стока от сайтове имитиращи известни брандове, като: geoxbulgaria.com, nikebulgaria.com, assicsbulgaria.com, lacostebg.com и др, предупреждават от КЗП. Сайтовете се хостват извън територията на ЕС и измамниците не могат да бъдат установени.
Проверете достатъчна ли е наличността на продукта: Търговецът обявява намаление на търсен продукт, от който има много малка наличност. Продуктът се изчерпва в рамките на секунди, а потребителите не успяват да поръчатили да си го купят във физическите магазини.
Не се поддавайте на натиск: Избягвайте импулсивните покупки само заради отстъпки. Уверете се, че наистина имате нужда от продукта.
Бъдете готови за забавени доставки: При пазаруването на „Черен петък“ са натоварени не само търговците, но и куриерските дружества. Очаквайте сериозно забавяне на поръчките, понякога до 2-3 седмици.
Бъдете готови за опашки: Ако пазарувате във физически магазини, бъдете подготвени за големи опашки и сериозно чакане. Планирайте времето си, начините за придвижване и паркиране, за да не се превърне пазаруването в кошмарно изживяване.
dariknews.bg
Последни коментари