Разпитът на бившата шефка на митниците Петя Банкова относно корупционните практики в агенцията разбуни духовете. В показанията си Банкова споделя и за други афери с участието на бившия финансов министър Асен Василев. Една от тях е на път да взриви международен скандал, тъй като лидера на „Промяната“ опитал да преметне ЕС и да купи мотриси за БДЖ от Китай.
Петя Банкова, бивша директорка на Агенция „Митници“, свидетелства: „Имам информация, според която е изградена престъпна схема под ръководството на Асен Василев, при която е осъществена търговия с влияние от Асен Василев и по този начин са отклонени парични средства по обществена поръчка на Министерство на транспорта и съобщенията, за закупуване на медицински хеликоптери. По този начин са отклонени пари и са взети от Асен Василев и Тодор Иванджиков. По информация, тогавашният министър на транспорта е в много близки и доверителни отношения с Асен Василев.
Схемата се развива по следния начин: Кирил Петков и Асен Василев са в изключително близки отношения с Тодор Иванджиков.
Тодор Иванджиков е едно от лицата, които еднолично е финансирало политическото издигане на Асен Василев и Кирил Петков.
Тодор Иванджиков, лично ми разказа, че целта е била той самият да стане министър на транспорта. Тодор Иванджиков е предпочел да сложи подставено от него лице, а не той самият да стане министър на транспорта, тъй като тази позиция го лишава от време да движи бизнеса си. Бизнесът му е свързан с летателна техника. Тук трябва да вметна, че Тодор Иванджиков е близък с адвокат Минко Минков, с който имат общ бизнес.
Поради горните причини, Тодор Иванджиков убеждава Асен Василев и Кирил Петков, министър на транспорта да стане Георги Гвоздейков. Мога да кажа, че един от заместник- министрите на Георги Гвоздейков – Анна Натова, е близка приятелка на съпругата на Минко Минков – Даниела Минкова. Това ми го сподели лично Тодор Иванджиков, хвалейки се с това. Целта на цялото това упражнение e за министър на транспорта да бъде поставен човек – в случая Георги Гвоздейков, който да бъде доверено лице на Асен Василев, Кирил Петков и Тодор Иванджиков, като по този начин, използвайки влиянието си над него, да му въздействат и от своя страна Георги Гвоздейков да сключи договор за закупуване на така наречените „въздушни линейки“, от определена фирма, посочена от Тодор Иванджиков. Тодор Иванджиков посочва коя ще е конкретната фирма, тъй като както казах, това е в тясна връзка с неговия бизнес и има нужните контакти в сферата на аероплаването.
Друга престъпна схема, отново в Министерство на транспорта, по времето на министър Георги Гвоздейков, която мога да опиша, касае закупуването на ЖП мотриси. Лично от Асен Василев знам, че иска да се купят мотриси от Китай.
Паралелно с това Тодор Иванджиков ми разказа следното: Илиян Йончев е директор Дирекция „ЧР“ в във фирма „Хемс“. До офисa на фирма „Хемс“ има друг офис на друга фирма, в която работят двама мениджъри: Данчо и Георги, които управляват ТЕЦ „Варна“ и Бургас. През лице на име Мишо /ООН/, Данчо и Георги контактуват с китайци, производители на всичко, свързано с ЖП-транспорта. С китайците е контактувала и Даниела Минкова, която в същото време е и председател на комисия по избор на мотриси и представител на Министерство на транспорта, в качеството си на юрисконсулт на „Хемс“. Даниела Минкова и Георги Гвоздейков организират среща, на която присъстват освен те двамата, също и Асен Василев и Данчо, за да уговорят купуването на ЖП мотриси.
Тъй като възниква казус, предвид факта, че ЕС е направил процедура, която забранява ЖП мотриси да бъдат закупени от Китай, измислят начин да се заобиколи забраната на ЕС, като минат през определени частни дружества.
Така Илиян Йончев и Данчо установяват контакт със Сесилия от Китайското посолство и попълват апликация за участие във форум в Китай.
Тодор Иванджиков, си спомня, че по това време, когато се е състоял този форум в Китай, там ще присъства и Даниела Минкова. Така се получава, че Илиян Йончев, в качеството си на служител на Георги Гвоздейков, пътува до Китай, за да участва във форум, където се предлагат ЖП мотриси, при положение че има забрана от ЕС, да се купува оттам.
Искам да вметна, че лично от Тодор Иванджиков знам, че той е обсъждал, заедно с Асен Василев, каква голяма грешка е оставането на Георги Гвоздейков в първото служебно правителство с премиер Димитър Главчев, защото така няма да могат да го използват, като се върнат на власт.”
pik.bg
Последни коментари