Използвайки този сайт, вие се съгласявате с Декларация за поверителност и Условия за ползване.
Приеми
БунтБунт
  • Горещо
  • Политика
  • Крими
  • Общество
  • Спорт
  • Здраве
  • Култура
  • История
  • Избор на редактора
  • Хороскоп
  • News
Tърси
  • Начало
  • Реклама
  • Свържете се с нас
© 2022 Всички права са запазени www.bunt.bg
Прочетени: И автомагистрала „Черно море“ става жертва на Натура
Сподели
Съобщение Покажи повече
Последни новини
Путин се срещна с Кадиров в Кремъл
септември 28, 2023
Открито е „Липсващото звено“ в хилядолетната история на храма на Орфей при Татул (СНИМКИ)
септември 28, 2023
Наводнена е болницата във Волос
септември 28, 2023
Румен Петков: Изпращането на ракети С-300 към Украйна ще предизвика съдебни преследвания срещу България
септември 28, 2023
Авариен ремонт затваря за по три часа нощем „Дунав мост“ при Русе
септември 28, 2023
Aa
БунтБунт
Aa
Tърси
  • Горещо
  • Политика
  • Крими
  • Общество
  • Спорт
  • Здраве
  • Култура
  • История
  • Избор на редактора
  • Хороскоп
Последвай ни
  • Начало
  • Реклама
  • Свържете се с нас
© 2022 Всички права са запазени www.bunt.bg
Бунт > Blog > Други > Общество > И автомагистрала „Черно море“ става жертва на Натура
Общество

И автомагистрала „Черно море“ става жертва на Натура

bunt
bunt септември 18, 2023
Сподели
5 мин. прочетено
Сподели

Всичките седем трасета на идейния проект за бъдещата автомагистрала „Черно море“ са отхвърлени от Министерството на околната среда и водите. Причината за това е, че всички те преминават през зони по Натура, а при един от вариантите има и навлизане в защитена територия, пише „Еко Новини“.

При сега действащите административни и екологични процедури, магистрала „Черно море“ може да бъде завършена най-рано 2035 г.

От 1 юли 2024 г. влиза в сила изменението на Закона за опазване на околната среда, коeто връща двуинстанционното обжалване на Оценката за въздействие върху околната среда за обектите от национално значение. Освен това отпада и преклузивният срок от 6 месеца за произнасяне от съда по жалбите на неправителствени организации.

Изменението, което бе гласувано под натиска на зелените Борислав Сандов и Тома Белев, означава, че ако се обжалва екооценката на АМ „Черно море“, което със сигурност ще се случи, тя срокът се удължава най-рано до 2040г.

Как зелените подведоха обществото за Натура?

„Наложената мантра от екологичните НПО, че в зони от Натура дейности като строителството, изграждане на магистрали, туристически комплекси, ски зони и т. н. са абсолютно забранени, въобще не отговаря на истината. Тази умишлено натрапена заблуда е провалила десетки държавни, общински и частни проекти на стойност милиарди лева. Заради манипулациите на еколозите, свързани с Натура 2000, и жалби в съда по измислени от тях екологични причини, са блокирани магистралите – Струма, Русе-Велико Търново и Черно море, както и тунелите под Шипка и Петрохан. Поради същите причини от над 20 години в България няма изградена нито една ски зона или лифт, въпреки големия интерес към зимният туризъм в страната“, посочват „Еко Новини“.

Според европейските директиви в Натура няма забрани

В европейската директива 92/43/ЕИО ,чл. 2 ал.3, която задължително е транспонирана в нашето законодателство са записани две основни изискванията.

Първото – е при реализация на проекти в Натура да се опазва биологичното разнообразие.

Второто изискване е – това да се прави при отчитане интересите на обществото.

Според Европейската комисия целите на Натура 2000 не са, за да не се допуска икономическа дейност, а по-скоро да се поставят параметрите, по които тя може да се извършва с опазване на биологичното разнообразие на Европа. Тоест да се извърши преценка, колко и в каква степен даден проект би увредил околната среда. Но от ЕК са дали и възможността –  ако тези дейности са във важен обществен интерес, дори да застрашават природата, могат да се допуснат, но трябва да се предприемат адекватни компенсаторни мерки.

Европейската комисия предвидливо позволява на страните членки, съобразно националните интереси, самостоятелно да разрешават изграждане на особено важни за хората и държавата инфраструктурни проекти, каквито са тези за изграждане на магистрали, тунели, мостове, жп линии, обекти от енергетиката и националната сигурност. Те са допустими, въпреки че могат да навредят на околната среда, но е задължително да се приложат адекватни компенсаторни мерки. Тоест, когато се отсече едно дърво, да се засадят три, или когато е наложително, да се преместят някои местообитания на растителни и животински видове. Това е дългогодишна практика във всички европейски страни.

Само в България е допуснат зеленият терор

Няма друга държава в цяла Европа, не само в Съюза, която в такава степен да е капитулирала пред зелените НПО, като нашата. Те не само са допуснати в управлението на държавата, но се финансират от държавния бюджет и по европрограми, изтъква сайтът „Еко Новини“.

Зеленият терор взима жертви

Заради лошата пътна инфраструктура, през последните 14 години, загиналите при пътнотранспортни произшествия са над 9000, а тежко ранените над 120 000. Основната причина са лошите пътища и липсата на магистрали. България е на последно място в Европейския съюз по километри магистрали – само 850 от 20 000 км републиканска пътна мрежа.

trud.bg

Може да харесате и

Наводнена е болницата във Волос

Авариен ремонт затваря за по три часа нощем „Дунав мост“ при Русе

Хеликоптер се разби в морето в северната част на Евбея

Опашки за филма „Барби“ в Русия въпреки санкциите

Българинът изхвърля по 90 килограма храна на година – купува повече, отколкото яде

bunt септември 18, 2023
Споделете тази статия
Facebook TwitterЕ-мейл Печат
Сподели
Какво мислиш?
Любов0
Щастлив0
Сънлив0
Тъжен0
Ядосан0
Предишна статия Заради скандала „Пирогов“: Мустафа Емин е с предупреждение за изключване от „Да, България“
Следваща статия Тошко Йорданов с култов коментар за Киро, Тагарев и дрона, захапа бТВ: Телевизията е на политическа каишка, с радост излъчваше глупостите на усмихнатия крачол на баща си, че Слави му искал 1 млрд.

Търси

Последни коментари

  • Анджи за Христо Иванов: Вървим към избори и поредния ялов парламент
  • Анонимен за Контузия отказа Гришо на „Уимбълдън“
  • ПОЖАРНИКАР "БУДА“-ла ☭ за ПРЕДИ ВОТА НА НЕДОВЕРИЕ: Христо Гаджев разби опорките на Просто Киро – премиерът-пътник се хвана като удавник за сламка за парите от Брюксел, но пак излъга за…
  • ПОЖАРНИКАР "БУДА“-ла ☭ за Шокиращ разказ на Евгений Михайлов как Бойко Рашков го е разпитвал за танковата касета на Петър Младенов. Ех, демократи, развявате Рашков като знаме на морала…
  • Възмутен за Съдът в Ихтиман осъди бивш общински съветник от Костенец, гърмял с “ТТ” по местен пастир

Може да харесате и

Общество

Наводнена е болницата във Волос

септември 28, 2023
Общество

Авариен ремонт затваря за по три часа нощем „Дунав мост“ при Русе

септември 28, 2023
Обществосвят

Хеликоптер се разби в морето в северната част на Евбея

септември 28, 2023
Обществосвят

Опашки за филма „Барби“ в Русия въпреки санкциите

септември 28, 2023

Основни категории

  • Горещо
  • Политика
  • Крими
  • Общество
  • Спорт

Други категории

  • Здраве
  • Култура
  • История
  • Избор на редактора
  • Хороскоп
септември 2023
П В С Ч П С Н
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
« авг.    
БунтБунт
Последвай ни

© 2022 Всички права са запазени www.bunt.bg

  • Декларация за поверителност
  • Общи условия за ползване
  • Политика за бисквитките
  • Реклама
  • Свържете се с нас
Добре дошъл отново

Влез в своя профил

Забравена парола?