Шефът няма да има право да търси работника в почивните дни чрез имейли и съобщения в социални мрежи. Това ще важи за работещите от разстояние. Промяната е предложена от Министерството на труда и социалната политика и е част от цял пакет поправки в Кодекса на труда, които бяха публикувани за обществено обсъждане, съобщи Би Ти Ви.
В мотивите се посочва, че това се прави, за да се осигури закрила на работещите от разстояние като се регламентира правото на работника да не осъществява електронна комуникация с шефа си по време на почивка.
Тъй като при някои професии е необходимо в определени ситуации шефът да има право да комуникира с работника, се регламентира възможността с индивидуалния или колективния трудов договор да се уговорят условията, при които това ще е допустимо.
С поправките се регламентират и минималните изисквания затова какво да съдържа трудовият договор за работещите от разстояние.
Работникът ще е задължен да осигури мястото, на което ще работи от разстояние, като то не трябва да крие риск за здравето и живота му.
Промените изискват също работникът и служителят, който извършва работа от разстояние, да предостави на работодателя писмена информация за характеристиките на осигуреното от него работно място за извършване на работа от разстояние.. Те са задължени и да уведомят непосредствения си ръководител за всяка злополука на работното място.
Според новите текстове в Кодекса на труда действително отработеното време може да се отчита и чрез автоматизирана система за отчитане на работното време. Те позволяват работникът или служителят да поиска от работодателя си достъп до данните в системата за отработеното от него работно време.
www.dnevnik.bg
Последни коментари