Атакуваме Витоша с електрически велосипеди от две точки в София

Други

И тази година любителите на велосипедния спорт ще могат да се придвижват до “Тихия кът” и “Златните мостове” в природен парк “Витоша” с електрически колела. Новото тази година е, че техният брой е увеличен с нови 5 и така общият им брой става 15, както и че хората ще могат да ги наемат от още една точка освен от паркинга на НИМ – от ул. „Никола Габровски” 1, до басейна в „Дианабад”.

Това обяви кметът на София Йорданка Фандъкова, която даде старт на втория сезон на услугата за споделено ползване на електрически велосипеди, предаде репортер на БГНЕС.

„Това е още една стъпка към по-чист въздух в нашия град, към по-чиста и зелена София. Това е поредният иновативен проект, който подкрепихме и направихме за младите хора на града. Оказа се, че не е само за младите. За една година велосипедите са използвани от хора на всякаква възраст – от деца до 80-годишен човек”, посочи кметът.

Петко Анчев от проекта „Зелена София“ на Столичната община заяви, че се обсъжда обособяването и на трета точка за наемане на електрическите возила.

„С нашите партньори от Природен парк „Витоша“ обсъждаме идеята да има станция и там, за да може услугата да бъде още по-удобна за хората“, каза той и добави, че резервирането на електровелосипед може да става по няколко начина – чрез сайта на инициативата и по телефона. Цената на велосипедите за наемането за 3 часа през делничните дни остава 15 лв., а през почивните дни е 20 лв.

На въпрос на БГНЕС какво се случва със свързването на веломрежата в града, Фандъкова каза, че до 2035 г. ще бъде изградено 200 км. трасе.

„В момента разработваме една велоалея по бул. „Пушкин“, която да помогне за свързването с тази на по бул. „Цар Борис III“, с този пункт пред НИМ, така че да дадем възможност на хората да дойдат тук, където да оставят велосипедите си, ако не могат да въртят педалите до Витоша и да изкачат планината с електровелосипед. Надявам се, че още това лято ще може да маркираме тази велоалея”, обяви столичният кмет.

Тя коментира още, че улиците в града са даденост и трябва да се вземе правилното решение, така че да бъдат включени всички участници в движението, като акцент на общината остава екологичният начин на придвижване и именно затова се изгражда инфраструктура за велосипеди.

Попитана докъде е стигнало разработването на регламента за движение на електрически тротинетки, Фандъкова заяви, че в началото е искала това да стане бързо, но тъй като тематиката се е оказала сложна, ще отнеме повече време. Кметът подчерта, че иска регламентът да бъде изработен съвместно с експерти, граждански организации, които да излязат с общо споделено решение по какъв начин трябва да се движат.

„Ние трябва да тръгнем по правилния начин с регламента и след това с развитието на мрежата. Има интерес от няколко компании за създаването на споделени скутери и се надявам, че ще го направим по най-добрия начин“, заяви още тя и добави, че със сигурност трябва да има и промяна в Закона за движение по пътищата, тъй като към момента те не съществуват като вид транспорт в него.

На въпрос дали електрическите возила не трябва да са с регистрационен режим, тя отговори, че на този етап е много рано да се говори, тъй като в момента се проучват съществуващите и работещи по света подобни регламенти. /БГНЕС

0 Коментара

Напиши коментар

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password