Хранителната абстиненция

Фитнес и здраве
Хранителната абстиненция

Пояснение преди да сте прочели статията до край: Съвета ми не е да живеем като роботи без прегрешения ( знаем поговорката – “прекаления светец”…), но нека преяждането и вредната храна са частен случай , а не обратното.

Всички сме наясно какво трябва и какво не трябва да ядем. Но защо е толкова трудно да изпитаме удоволствие от полезната храна и ни е толкова лесно и приятно да се храним с вредната? Отговорът е ХРАНИТЕЛНАТА АБСТИНЕНЦИЯ, в която изпадаме всеки път, когато решим за ден или два да започнем природосъобразен начин на живот  и да изключим вредните съставки от менюто си, които поглъщаме всеки ден.

На третия ден вече сме захвърлили всичко и казваме, че това не е за нас, нямаме време, това е за хора с много пари (много от тези хора слагат възможно най – качествените и скъпи части в колите си, а в себе си най-евтините и боклучави храни ) и безброй други оправдания. Това е моментът, в който, осъзнавайки или не, ние сме се превърнали в жертви на съвременната хранителна индустрия и меко казано в „ наркомани‘‘.

Все още в никоя страна производстовото на храни, които ни правят зависими не е криминализирано. Да се надяваме някога това да се случи, поне в училищата. Малко известен е фактът, че при децата до 13-14 годишна възраст, хранещи се с изкуствено създадена и овкусена храна, Здравният, Естетическият и Психическият ефект върху организма им е още по-лош отколкото при възрастен човек. До тази възраст освен ХИПЕРТРОФИЯ на мастните клетки (увеличаване на обема им)  се получава и ХИПЕРПЛАЗИЯ на мастните клетки (увеличава се броят им) . Така задачата им след време, когато поискат да се отърват от мазнините по себе си е далеч по-трудна.

Човек, който яде редовно торти, вафли и шоколади никога няма да иска да хапне плод, защото няма да изпита същото чувство на удоволствие, както от захарта и глюкозо-фруктозния сироп. И това е напълно нормално. Хората масово са изгубили чувствителността на вкусовите си рецептори вследствие на ежедневния прием на всички химикали. Те неслучайно са сложени в храната – бизнесът се развива и няма нищо по-хубаво за производителите от непрестанно гладни за вредни продукти хора. Без да осъзнаваме надграждаме и надграждаме овкусяването на дадена храна, която сама по себе си е супер вкусна, но това може да се усети, ако поне месец сме приемали само натурални продукти.

Голяма част от лекарите, които трябва да са подготвени и наясно с този наболял проблем, всъщност също са “зависими” от тези храни и търсят причините за различни болести на своите пациенти навсякъде другаде, но не и в това, с което зареждаме нашия организъм. Огромна част от болестите са вследствие на остатъци храна във всеки от нас (има хора с до 15кг остатъчна храна по червата). Мазнините, които виждаме отвън по тялото са еквивалент на тези отвътре по органите ни.

Хубавата новина е, че това е напълно обратимо.

От опит съм установил, че това състояние може да се предолее за период от 15 до 30 дни и можем се отскубнем от хватката на преработената храна, химикалите и овкусителите.

Предлагам ви решение на този проблем и начин да започнете от някъде. Отправям 30-дневно предизвикателство към всеки, който :

  • няма режим на хранене
  • смята, че непреработената храна е безвкусна
  • мисли, че полезната и качествена храна е скъпа,

но чувства, че нещо с организма и тялото му не е както трябва и иска да започне от някъде промяната в себе си. Можете да се храните в каквито количества искате, но само с храните, които са описани и приготвени по начина, който е описан. Важно е да сте стриктни през целия период, а не за седмица или две.

Като бонус след тези 30 дни ще получите:

  • подобрено здраве и постепенно спиране на лекарствата
  • подобрена визия
  • намалено лично тегло
  • повече енергия в ежедневието – знаем, че храната е енергия, но малко хора предполагат колко усилия хаби организма за преработката на вредните съставки. Затова, когато ни е по-леко на стомаха сме по-работоспособни. Не случайно след ден на пълен глад, чувството е все едно летим – цялата енергия на организма е съхранена.

След завършване на експеримента споделете вашите резултати и как се чувствате във Фейсбук страницата на  ”bazofit “.

Списък с полезни храни, като разбира се всеки може да си обогати менюто с други натурални продукти според неговия вкус.

БЕЛТЪЧИНИ

  • Месо: свинско филе (може на кайма), телешко филе (може на кайма), пилешко филе, пуешко филе
  • Риба: сьомга, скумрия, ципура, лаврак, тон, тилапия, бяла риба
  • Млечни продукти: котидж сирене, обезмаслена извара
  • Яйца: цели или само белтъци
  • Протеин на прах

 

ВЪГЛЕХИДРАТИ     

  • Овесени ядки
  • Ориз (приготвен без мазнина), оризовки
  • Картофи – печени или варени (без мазнина), сладки картофи
  • Пълнозърнест /лимец хляб
  • Пълнозърнести спагети
  • Киноа
  • Плодове (не фрешове)
  • Зеленчуци (без салати със сосове, сирене, крутони и т.н. )

 

ПОЛЕЗНИ МАЗНИНИ

  • Зехтин (непреминал термична обработка)
  • Маслини
  • Авокадо
  • Сурови ядки, сусамов тахан, лешников тахан
  • Кокосово маслo

 

  • За овкусяване на салатите изполваме лимон, зехтин и сол, а за останалите храни само натурални подправки (без изкуствени такива тип ” Вегета ” и т.н.)
  • Всичко трябва да се приготвя без мазнина или с няколко капки, колкото да не загори по тигана или скарата.
  • Важно е да не се включват храни, различни от описаните.

 

Няколко съвета, които мога да дам относно здравословното хранене. Те не са прочетени никъде, а са плод на моя теоретичен и практически опит повече от 15 години работа в тази сфера (както личен, така и с клиенти ) :

  • Не се тъпчете – леко гладния човек е по-работоспособен и по-здрав
  • Всеки месец имайте 1 цял ден само на вода (за тези, които се притесняват, че ще загубят мускули да им кажа, че няма да стане )
  • Хранете се с храна с минимална преработка и овкусяване
  • Яжте, когато сте гладни
  • Водата е много важна – започвайте деня с една чаша вода и изчакайте известно време преди първото хранене
  • Давайте воля и на душата си от време на време – яжте каквото ви се яде, пийте каквото ви се пие и се смейте
  • Изключвайте месото от менюто си поне веднъж годишно за минимум една или две седмици

 

Храната е благодат, която модерният живот е превърнал в отрова! Придържайте се към простите храни и минималната им преработка и няма да сгрешите!

/Bazofit.com/

 

0 Коментара

    Напиши коментар

    Login

    Welcome! Login in to your account

    Remember me Lost your password?

    Lost Password