Българинът носи виното в душата си

Други

Българският пазар трябва да бъде доста по-широк и отворен за българските вина, защото виното е локален продукт. Това каза пред „Хоризонт“ Юлиян Ямантиев, винопроизводител от Ивайловград. Локалните позиции са базата, върху която могат да се развиват глобалните, подчерта той.

„Българинът носи в себе си, в душата си, в сърцето си виното“, вярва Ямантиев. Самодейното правене на домашно вино е спасило виното по нашите земи по време на Османската империя, посочи той.

„Правенето вкъщи е спасило виното от неговото изчезване по тези земи. По-скоро когато административно или по какъвто и да е начин, непазарен, се мачка този продукт на тези земи, то виното си намира пътя към сърцата на хората и се приютява в техните къщи“.

Българският винарски бизнес към днешна дата е по-оборудван и доста по-конкурентен отпреди 20 или преди 30 години, но работната ръка и младите специалисти са съществен проблем, отбеляза винопроизводителят.

„Най-вече липсва работна ръка на полето – там, където се прави виното, гроздето. Липсват българите, разбирате ли, българинът – този, който в душата си носи нещата.“

„Няма шанс да промените имиджа на държавата ни все още навън, тя стои все още в неблагоприятна позиция. Ние не сме нито известни, нито разпространени толкова много като имиджова държава. Оставаме си най-евтината държава в Европа, оставаме си с най-ниско заплащане, младите кадри продължават да напускат България“, коментира още Ямантиев.

Защо не успяваме да продаваме качествено вино на добра цена? Пазарът на вино е много субективен пазар, заяви Ямантиев. Причината е, че оценките на специалистите извън България са много важни и влияещи върху пазарите.

/БНР/

0 Коментара

    Напиши коментар

    Login

    Welcome! Login in to your account

    Remember me Lost your password?

    Lost Password