От март 2021 ще се кандидатства за първи клас онлайн

Други

От март месец 2021 г. ще се кандидатства в първи клас чрез централизирана система. Това обяви зам. – кметът с направление „Дигитализация, иновации и икономическо развитие” в Столичната община Владимир Данаилов при представянето на проектите на направлението и на разработената Стратегия за дигитална трансформация на Столична община.

„До един месец ще бъде избран изпълнител за изграждане на единната информационна система за централизирано записване и класиране на деца в първи клас. Всяка година има между 10 000-13 000 първолаци, които могат да кандидатстват в 167 училища. Към момента родителите кандидатстват поотделно във всяко училище. Новата система ще дава възможност да се кандидатства в няколко училища едновременно, класирането ще става автоматично по критерии. Когато детето е прието то автоматично ще се записва и няма да има нужда да се носят удостоверения, те ще се проверяват по електронен път“, обясни Данаилов.

На въпрос на БГНЕС той уточни, че по-скоро ще бъде създадена нова система, чрез която ще може да подаваме онлайн заявления за прием в първи клас, а няма да бъде надградена сегашната система за кандидатстване и прием в софийските ясли и детски градини.

Попитан дали ще има ограничение за кандидатстване, той посочи, че системата ще цели да помогне на родителите да бъдат по-добре информирани.

„Идеята ни е системата да води, да дава информация, да бъде интуитивна и по някакъв начин да казва къде може детето да се запише“, добави още той.

Общинският съветник Христиан Петров допълни, че заради създалата се ситуация в страната две от общо седем различни удостоверения за прием в яслите и детските градини се получават от самата администрация по автоматизиран път, а няма нужда гражданите да ги носят на място, като се предвижда всички те да станат такива.

„От началото на месец април Направление „Архитектура и градоустройство“ предлага на софиянците три нови услуги, които са изцяло онлайн. Това са заявяване на разрешение за поставяне на преместваеми обекти и рекламни елементи, заявяване и получаване на виза и заявяване на разрешение за строеж“, посочи Петров.

Той добави, че по проект е била изградена и безплатна wifi зона по бул. „Витоша“ в участъка от пл. „Света Неделя“ до „Моста на влюбените“.

От думите на зам.-кмета Владимир Данаилов стана ясно още, че започва и пилотното присъединяване и тестване на нова система за административни услуги в четири района.

„Новата система, която започва след три седмици са в четири района, това са „Сердика“, „Надежда“, „Триадица“ и „Банкя“. В новата система планираме да внедрим около 70 услуги, т.е. около 50% нови услуги от тези 47, които в момента са достъпни“, разясни зам.-кметът.

Той уточни, че най-популярните услуги, използвани досега са удостоверенията за наследници, както и за граждански брак.

„След три седмици ще може да получаваме информация за промяна на режим на имуществени отношения между съпрузи, припознаване на дете, издаване на удостоверения за настойничество и попечителство. За бизнеса – издаване на разрешение за поставяне на преместваеми обекти, за издаване на поставяне на рекламно-информационни елементи. Това са услуги, които за първи път ще могат да се използват“, поясни Данаилов и добави, че първоначално тези услуги ще се тестват три месеца, след което , през есента на 2020 г. те ще станат достъпни във всички 24 района.

Зам.-кметът обяви още, че тази есен ще стартира и нова платформа за отворени данни на Столичната община, от които ще могат да се възползват гражданите и бизнеса.

„На базата на тях , бизнесът ще може да направи приложения, които да улеснят живота на хората“, посочи Данаилов.

Николай Стойнев, председател на Надзорния съвет на Столичната общинска агенция за приватизация и инвестиции заяви, че броят на дигиталните услуги се увеличават.

/БГНЕС/

0 Коментара

    Напиши коментар

    Login

    Welcome! Login in to your account

    Remember me Lost your password?

    Lost Password