Достатъчна ли е мярката 60/40 за бизнеса в туризма

Други

Мярката 60/40 беше удължена до края на септември 2020 г. Целта е запазване на заетостта след периода на извънредното положение.

Компенсации ще се получават за до три месеца – юли, август и септември, в размер на 60% от осигурителния доход за май 2020 г. и 60% от дължимите от работодателя осигурителни вноски.

Фирмите трябва да докажат спад на приходите с 20% спрямо същия период през 2019 г. и да са декларирали дължимите данъци за 2020г.

Очаква се с новия вариант на мярката около 300 000 души да запазят доходите си.

В предишните три месеца над 160 000 работници останаха на работните си места.

Изплатените средства по 60/40 до момента са над 153 млн. лв. на 20 225 фирми.

Работодателите могат да подават заявления в съответните Бюра по труда, чрез лицензиран пощенски оператор и електронно чрез Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ).

Малките и средни бизнеси, свързани с туризъм, обаче, се оплакват от голямо забавяне на помощта 60/40, докато те се опитват да не фалират.

От март насам имаше моменти, в които продажбите спаднаха до над 90 процента, обясни пред Радио София Пламен Крумов, собственик на малка агенция за продажба на самолетни билети.

Той е успял да вземе помощ по мярката 60/40 за април, май и юни, одобрен е и за следващите 3 месеца, както и по ОП „Иновации и конкурентоспособност“. Но казва, че едва е закрепил бизнеса, за да оцелее.
През последните дни „има раздвижване“, но като цяло в бранша ще са доволни, ако до края на годината се стигне до 50% от нормалното темпо в бизнеса, отпреди корона епидемията. Засега хората пътуват само по работа, не за развлечение.

/pariteni.bg/

0 Коментара

    Напиши коментар

    Login

    Welcome! Login in to your account

    Remember me Lost your password?

    Lost Password