С месец и половина закъснение във Варна беше представено предварително проучване за “леко метро”

Политика

Данни от предварително проучване за изграждането на т.нар. леко метро във Варна бяха представени днес от местната администрация. То е извършено по поръчка на местната администрация от дружеството “Спато”, а направените анализи разглеждат различни варианти за изграждане на железницата при предстоящото разширение и удължаване на централния бул. “Цар Освободител” до летище-Варна и до Индустриална зона на града.

След влизането в сила на Общия устройствен план на града през 2012 г. темата е коментирана спорадично, при това само като елемент от непрекъснато отлаганото “светло бъдеще”.

Тя проблесна и в програмата, с която през 2013 г. Иван Портних обяви, че ще довърши мандата на подалия оставка бивш кмет на града Кирил Йорданов.

“Варна е град с много високи подпочвени води, пишеше в нея. Не че е невъзможно да бъде изградено подземно метро. В градове с изградени подземни железници като Ротердам или Банкок нивото на подпочвените води е по-ниско от това във Варна. Обаче трябва много сериозно да се обърне внимание и на икономическата ефективност. Затова съм на мнение, че най-подходящо за Варна е тук да бъде изградена монорелсова железница”.

В същата програма Портних обърна внимание и на друг положителен ефект от реализацията на този проект: “Праховите частици във въздуха, които се срещат в подземната железница, са доста различни от праха, който дишаме в другата заобикаляща ни среда, и това може да е вредно за здравето, написа той в публикация, поместена от местен сайт. Тези частици могат лесно да проникнат в тялото, включително в белите дробове, черния дроб, мозъка и бъбреците”.

Идеята за градска железница влезе отново в публично обръщение в средата на юни м.г. в едно от предаваните на живо пътувания с джип до Варна на бившия премиер Бойко Борисов. Тогава той обяви в присъствието на кмета на града Иван Портних, че “Брюксел иска да види освен метрото (в София) и в други големи градове градска железница”. Според казаното от Борисов тогава по евентуален подобен проект Варна ще се конкурира с Бургас. “Много сме напреднали, така че ще сме първи с нашия проект”, каза в отговор Портних.

В началото на февруари т.г. от администрацията на варненския кмет обявиха, че предпроектното проучване трябва да е готово до края на март, но то бе представено едва днес – месец и половина по-късно. Цената за изготвянето му е 200 хил. лв.

Показаната днес разработка предвижда 7 участъка на трасето на железницата. Те трябва да свързват летището с центъра на града, жп, автогарата и курорта Златни пясъци. Отделни участъци е предвидено да свързват системата с индустриалната зона на близкия гр. Аксаково, крайезерната зона и да достига дори до курортните южно от Варна. Така в случай, че бъде реализиран, проектът ще е с трасе дълго близо 70 км.

/dnevnik.bg/

0 Коментара

Напиши коментар

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password