Синята зона в София се разширява от 1 декември, безплатният служебен абонамент се премахва

Горещо

От 1 декември синята зона се разширява и ще обхване пространството между бул. “Евлоги Георгиев”, бул. “Васил Левски”, ул. “Гурко” и ул. “Граф Игнатиев”. Сега там е зелена и за живеещите с годишен винетен стикер ще бъде разрешено да паркират и в съседните 3-та и 4-та синя подзона. Това съобщиха Карлос Контрера от ВМРО, председател на комисията по транспорт и нейният зам.-председател Зафир Зарков от ГЕРБ.

Подготвя се и разширяване и на зелената зона в кв. “Зона Б-19” в район “Възраждане”. Така платеното паркиране вече напуска центъра на София и ще достигне до район “Красна поляна”.

Промените ще бъдат гласувани сесията на общинския съвет на 28 октомври като изменение в Наредбата за организацията на движението в Столичната община. Те предвиждат да се премахнат трите безплатни места за служебен абонамент на държавни и общински институции, а платените се ограничават до пет пред всеки административен адрес.

Ще има нов вариант за платен служебен абонамент пред хотелите и заведенията, който ще е с различно работно време. То ще е удължено до 23 ч. вечер, вместо до 19.30 ч. За тези обекти се предлага и служебен абонамент, който да важи за събота и неделя, пак до пет паркоместа на един адрес като цената му ще е 1/3 от тази в работните дни.

Загубите на градския транспорт до 30 септември са 44 млн.лева, обяви Контрера и добави, че СОС ще призове служебното правителство да помогне на общината. На 7 октомври общинският съвет поиска държавна помощ и за “Топлофикация София”, заради рязкото покачване на цените на природния газ. Общинското дружество е с 847 млн.лева дългове към Българския енергиен холдинг и доставчика “Булгаргаз”.

Засега, въпреки натрупаните загуби, не се предвижда допълнително разреждане на колите в градския транспорт, нито увеличаване на цената на абонаментните карти и билета, увериха Зарков и Контрера. “Навсякъде в Европа правителствата подпомагат обществените транспортни оператори, защото здравните власти изискват в пандемичната обстановка да не се намалява броя на колите в градския транспорт, за да не струпват много хора в едно превозно средство”, обясни Зарков.

Dnevnik.bg

0 Коментара

Напиши коментар

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password