Държавна помощ от 228 млн.лева поиска Столичната община за спасяване на градския транспорт. Данни за критичното състояние на сектора изнесоха общински съветници от управляващото мнозинство от ГЕРБ и ВМРО. Високите цени на електроенергията и природния газ, както и намаленият брой пътници заради пандемията са причините за искането, посочиха те на пресконференция в общината.
Необходимите суми за дофинансиране от държавния бюджет за 2022 г. са 178 млн.лева плюс още 50 млн.лева като компенсации за претърпените загуби през миналата година.
“В момента за обществения транспорт в столицата държавата предоставя 30 млн. лв , а Столичната община от собствените си средства – 150 млн. лв. Не е нормално това съотношение в тази обстановка. Държавата с всичките й ресурси има големи възможности да финансира, защото общественият транспорт на София касае 1.4 млн.души, които живеят в града”, коментира Карлос Контрера, председател на транспортната комисия на общинския съвет.
За 2022 г. прогнозата за размера на сметката за ток на “Метрополитен” е за 32.1 млн.лева, докато през 2020 г. тя е била 12.4 млн. При електротранспорта повишението ще е с 20.3 млн.лева, а за автобусния – 32 млн.лева повече за природен газ.
“Търсим диалог, но познаваме и други инструменти, освен преговорите, а именно протеста“, закани се Екатерина Йорданова от ГЕРБ, която е председател на комисията по международно сътрудничество и европрограми на Столичния общински съвет. Тя е и председател на Съюза на транспортните синдикати към КНСБ и вече е имала среща с транспортния министър като очаква диалогът да продължи.
В определени периоди на пандемията е имало по 100 болни шофьори и 100 ватмани, но градският транспорт е продължил да работи. “Ако се изчерпят вариантите за диалог, ще бъдем принудени да изведем хората на улицата. Наложи ли се, ще се противопоставим”, предупреди и синдикалистът Иван Кирилов, председател на Федерацията на транспортните работници към КТ “Подкрепа”.
dnevnik.bg
0 Коментара