Използвайки този сайт, вие се съгласявате с Декларация за поверителност и Условия за ползване.
Приеми
БунтБунт
  • Горещо
  • Политика
  • Крими
  • Общество
  • Спорт
  • Здраве
  • Култура
  • История
  • Избор на редактора
  • Хороскоп
  • News
Tърси
  • Начало
  • Реклама
  • Свържете се с нас
© 2022 Всички права са запазени www.bunt.bg
Прочетени: БДЖ: Първите нови вагони се очаква да пристигнат през 2023 г.
Сподели
Съобщение Покажи повече
Последни новини
Явор Божанков на трибуната: Желязков наказа Костадин Костадинов с отстраняване от пленарната зала и пак закриха заседанието
юни 7, 2023
Прокуратурата иска имунитета на депутат от ГЕРБ за сексуален тормоз над малолетна
юни 7, 2023
Иван Гешев ще направи обръщение към народа в петък по БНТ
юни 7, 2023
Синдикатите в МВР искат спешна среща с новия министър
юни 7, 2023
ВСС брани Сарафов, отказа да му образува дисциплинарно производство
юни 7, 2023
Aa
БунтБунт
Aa
Tърси
  • Горещо
  • Политика
  • Крими
  • Общество
  • Спорт
  • Здраве
  • Култура
  • История
  • Избор на редактора
  • Хороскоп
Последвай ни
  • Начало
  • Реклама
  • Свържете се с нас
© 2022 Всички права са запазени www.bunt.bg
Бунт > Blog > Горещо > БДЖ: Първите нови вагони се очаква да пристигнат през 2023 г.
Горещо

БДЖ: Първите нови вагони се очаква да пристигнат през 2023 г.

bunt
bunt юни 14, 2019
Сподели
6 мин. прочетено
Сподели

Със сегашния подвижен състав трябва да изкараме до 2022 г. Първият нов подвижен състав ще дойде най-рано в средата на 2023 г. Дотогава залагаме на ремонти на локомотиви, вагони и мотриси като за целта ще обявим обществена поръчка. Това заяви Григори Григоров, председател на съвета на директорите на холдинг БДЖ, който представи визията на дружеството за модернизиране на подвижния състав до 2030 г., предаде репортер на БГНЕС.

„Първите неща, които трябва да пристигнат са вагони, които осигуряват комфорт и бързо пристигане на пътниците по направленията София- Бургас, София-Варна и всички междинни направления. До края на годината трябва да стартираме обществената поръчка. Другият вариант са мотрисни влакове, с висок комфорт, за средни разстояния, с минимални спирания, за да може да се конкурираме с автомобилния транспорт, който осъществява връзката между София и основните областни градове извън Варна и Бургас“, обясни Григоров и добави, че крайградските влакове ще продължат да се изпълняват с мотрисите на Сименс, които също ще бъдат модернизирани, а след 2030 г. ще започне поетапната им подмяна.

„Трябва да осигурим нови 4000 седалки. Това са около 50-60 нови вагона. Средната цена на едни вагон е около 25 000 евро. Бюджетът който планираме е около 100 млн. евро. Това би трябвало да осигури по-голямата подмяна на подвижния състав до 2024 г.“, обяви председателят на съвета на директорите на холдинг БДЖ.

Попитан от БГНЕС дали се планира закупуването на локомотиви, той каза, че на този етап това е нерентабилно за дружеството, тъй като нов локомотив струва 6 млн. евро и е предвиден да дърпа над 15 вагона, което у нас няма как да се случи.

Според него, ако сегашните локомотиви бъдат модернизирани те могат да продължат да се движат още 20 години. Очаква се цената за ремонта им да струва под 1 млн. евро на машина.

Той добави още, че днес от „Шкода“ правят оглед на произведените от тях локомотиви, с които разполага БДЖ. В края на визитата си ще трябва да дадат препоръки как те да станат по-надеждни, по-икономични и скоростта им на движение да бъде увеличена до 160 км.

„В момента основната част са на 130 км. Имаме около 40% на 100 км./ч и около 10% са на 160 км“, разясни председателят на съвета на директорите на холдинг БДЖ.

Стана ясно, че се обмисля и възможността за закупуването на 100 вагона втора употреба от немските железници до края на 2019 г. Както и възможността с евросредства да се модернизира подвижният жп състав в следващия програмен период. Не се изключва и възможността за наем на локомотиви и мотриси в критични ситуации.

Координаторът на гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт Веселин Кирев заяви, че трябва да се знае какъв точно брой пътници използват тази услуга, както и преди да се закупуват вагони те да се тестват в български условия, както се е правило в БДЖ до началото на 90-те години.

„Мотрисите на „Сименс“ не бяха тествани в български условия и се видя, че проявяват конструктивни дефекти“, разкри Кирев и подчерта, че в обществените поръчки не трябва да се слага таван на цените и срока за поддръжка.

Председателят на синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев, каза, че влаковете трябва да се разделят на три части – за къси разстояния, регионални влакове и дълги разстояния.

„Ние имаме влакове за късите разстояния и регионалните. Трябва да търсим мотриси, които да бъдат за дълги разстояния и 10-15 локомотива, които да бъдат надеждни и да бъдат докупени вагони за дългите разстояния“, заяви той и добави, че е необходимо да се разработи Национална транспортна схема, за да се знае какъв е ангажиментът на държавата към гражданите и какви са нуждите.

Бунев обяви още, че БДЖ е необходимо да помисли за осигуряването на довеждащ транспорт от гарите, които са далече от населено място и това трябва да ес случи в партньорство с общините.

Той се оплака още от факта, че условията на труд за железничарите се влошават от ден на ден. Бунев настоя да се върне транспортната полиция във лаковете, но не в бързите влакове, а в крайградските, както и посегателството върху кондуктор да се води тежко престъпление.

Генералният директор на ДП „Национална компания „Железопътна инфраструктура“ Красимир Папукчийски обяви, че 2030 г. планират около 50% от железопътната мрежа да бъде подновена, да бъдат изградени диспечерски управления.

„След пускането на участъка Септември-Пловдив пътникопотокът се увеличи с 20%. Услугата не е само комфорт, а и качество и състояние на железопътната инфраструктура“, заяви Папукчийски.

Той каза, че работят в посока намаляване на движещите се по магистралите ТИР-овете.

„За последната година интермодален терминал Пловдив е завишил изпълнението на програмата и трафик прогнозите. Тогава говорихме за един влак средно дневно, в момента говорим за два. Ние имаме разтоварени над 2000 тира в рамките на един месец през граничен преход. С 2000 по-малко тежкотоварни камиони се движат в участъка от Свиленград до Пловдив по магистралата“, отчете директорът.

/БГНЕС/

Може да харесате и

Асен Василев със светкавично назначение на дружката си Спецов – културистът превзема повторно НАП

Избраха кабинета „Денков-Габриел“ със 132 гласа „за“

ГОРЕЩО! Масов бой в центъра на София, множество сигнали до 112, но полицията не реагира! Ало, МВР, къде сте?/Видео/

Стартира операция Чисти ръце! На мушката – бивши премиери, министри, депутати, бизнесмени. Контраудар: купуват кадровици от ВСС да свалят Гешев в четвъртък

Петьо Еврото и БТВ с нова провокация срещу прокуратурата

bunt юни 14, 2019
Споделете тази статия
Facebook TwitterЕ-мейл Печат
Сподели
Какво мислиш?
Любов0
Щастлив0
Сънлив0
Тъжен0
Ядосан0
Предишна статия УЕФА започна разследване срещу България за расизъм на мача с Косово
Следваща статия Протестиращи: Искаме вето на Закона за Черноморското крайбрежие

Търси

Последни коментари

  • Анджи за Христо Иванов: Вървим към избори и поредния ялов парламент
  • Анонимен за Контузия отказа Гришо на „Уимбълдън“
  • ПОЖАРНИКАР "БУДА“-ла ☭ за ПРЕДИ ВОТА НА НЕДОВЕРИЕ: Христо Гаджев разби опорките на Просто Киро – премиерът-пътник се хвана като удавник за сламка за парите от Брюксел, но пак излъга за…
  • ПОЖАРНИКАР "БУДА“-ла ☭ за Шокиращ разказ на Евгений Михайлов как Бойко Рашков го е разпитвал за танковата касета на Петър Младенов. Ех, демократи, развявате Рашков като знаме на морала…
  • Възмутен за Съдът в Ихтиман осъди бивш общински съветник от Костенец, гърмял с “ТТ” по местен пастир

Може да харесате и

Горещо

Асен Василев със светкавично назначение на дружката си Спецов – културистът превзема повторно НАП

юни 7, 2023
Горещо

Избраха кабинета „Денков-Габриел“ със 132 гласа „за“

юни 6, 2023
Горещо

ГОРЕЩО! Масов бой в центъра на София, множество сигнали до 112, но полицията не реагира! Ало, МВР, къде сте?/Видео/

юни 5, 2023
ГорещоПолитика

Стартира операция Чисти ръце! На мушката – бивши премиери, министри, депутати, бизнесмени. Контраудар: купуват кадровици от ВСС да свалят Гешев в четвъртък

юни 5, 2023

Основни категории

  • Горещо
  • Политика
  • Крими
  • Общество
  • Спорт

Други категории

  • Здраве
  • Култура
  • История
  • Избор на редактора
  • Хороскоп
юни 2023
П В С Ч П С Н
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
« май    
БунтБунт
Последвай ни

© 2022 Всички права са запазени www.bunt.bg

  • Декларация за поверителност
  • Общи условия за ползване
  • Политика за бисквитките
  • Реклама
  • Свържете се с нас
Добре дошъл отново

Влез в своя профил

Забравена парола?