Федерален съд в САЩ отсъди срещу най-големия интернет търговец Амазон в ключово дело, пише Ройтерс.
Апелативният съд реши, че Амазон може да бъдат съдени от клиенти, които са купили дефектна стока, продавана на сайта на Амазон от трета страна.
Няколко съдилища, включително две апелативни съдилища на федерално ниво бяха отсъдили досега, че Амазон не може да е отговорен за дефектни продукти, продавани чрез тяхната мрежа от други фирми.
Решението на федералния съд във Филаделфия променя тази тенденция и наглед открива пътя към огромен брой дела от недоволни клиенти.
Политиката на Амазон в онлайн търговията е, че наред със собствения си инвентар, компанията позволява на други фирми да предлагат стока на сайтовете на Амазон по света.
Такива фирми се явяват трета страна в отношенията между Амазон и клиентите. Те често складират стоката си в складовете на Амазон и използват мрежата за дистрибуция на гиганта.
Само за първата четвърт на 2019 г. Амазон е получил приходи от 11 милиарда долара от услугите, предоставени на фирми, явяващи се трета страна.
Анализатори изчисляват, че около половината от всички стоки, които се продават от сайтовете на Амазон по света са на такива фирми.
Делото, което доведе до решението на съда в Пенсилвания, беше заведено от жена, пострадала от продукт, купен от американския сайт на Амазон. През 2016 г. тя ослепяла с едното око, след като автоматично прибираща се каишка за куче, която купила от трета страна чрез сайта на Амазон, се скъсала и я ударила в лицето.
Няма пострадалата жена, нито Амазон успели да намерят кой стои зад компанията Фъри Ганг, която продала каишката и малко след това прекратила дейността си.
Съдебният състав във Филаделфия гласувал с 2-1 гласа, че Амазон могат да бъдат държани отговорни, защото „позволяват на търговци, явяващи се трета страна, да скрият самоличността си от клиента, оставяйки пострадалата от дефектен продукт без директен контакт с търговеца“.
Делото сега се връща на по-ниска инстанция, където трябва да бъде определено дали каишката наистина е била дефектна.
/БГНЕС/
Последни коментари